Sabtu, 13 Juli 2013

" LELAKI SEBENARNYA LEBIH SERING MENANGIS "


" Itulah mengapa ALLAH menyebutkan pada lelaki lebih kuat akalnya berbanding seorang wanita.dan itulah mengapa tiada yang kau lihat melainkan selain kedegilan mereka,.

" Lelaki menangis karena tanggung jawabnya terhadap ALLAH. Dia menjadi tonggak penyangga. Dalam rumah tangga. Menjadi pengawal Tuhan bagi ibu, saudara perempuan, istri dan anak-anak maka tangisannya pun tidak pernah nampak dimatanya,..

" Tangisan lelaki adalah pada keringat yang bercucuran demi menafkahi keluarganya. Tidak dapat kau lihat tangisannya pada keluh kesah di lisannya..??

'' Lelaki menangis dalam letih lelahnya menjaga keluarga dari kelaparan,tidak dapat kau dengar tangisannya pada omel-omelan di bibirnya...

" Lelaki menangis dalam tegak dan teguh dalam melindungi keluarganya,dari terik matahari, deras hujan serta dinginnya malam.tidak nampak tangisannya pada peristiwa kecil dan remeh..

" Lelaki menangis dalam kemarahannya bila kehormatan diri dan keluarganya di gugat..

" Lelaki menangis dengan sigap bangunnya di kegelapan dini hari..

" Lelaki menangis dengan bercucuran peluh dalam menjemput rizki..

" Lelaki menangis dengan menjaga serta melindungi orang tua, anak dan istri..

" Lelaki menangis dengan tenaga dan darahnya menjadi gardu bagi agamanya,.

" Namun lelaki pun sungguh-sungguh menangis dengan air matanya,di kesendiriannya menyadari tanggung jawabnya yang besar terhadap ALLAH..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar