Kamis, 09 Mei 2013

:: MAAFKAN AKU YANG TAK SEMPURNA ::


Jika kau menginginkan aku sesempurna bidadari,
Maka aku tak sesempurna itu..

Jika kau menginginkan gelimangan harta,
Maka itupun tak ada dalam diriku..

Jika kau menginginkan aku secerdas Aisyah radiyallahu anha, Maka kau belum bisa menemukannya dalam diriku..

Jika kau menginginkan aku Sesholehah para sahabiyah,
Maka hal itu belum kau temui dalam diriku..

Kerana aku hanya seorang gadis yang selalu belajar dan berusaha lebih baik..
Menghindari kata-kata tak ahsan..
Menjaga pergaulan..
Menjadikan pribadi yang lebih baik..
Dan menjaga agar lebih dicintai Allah.. Insya Allah..

Maka maafkan aku yang tak sempurna..
Maafkan aku tak seperti impian indahmu..
Maafkan aku tak seindah mimpimu..
Maafkan aku cuma gadis tak sempurna..

Tapi, aku punya cinta yang sempurna..
CINTA yang melandaskan cinta hanya kerana-NYA..
Mencintaimu dengan sempurna walau dengan ketidak sempurnaan ku..

Semoga dimudahkan oleh-NYA....Aamiin...
Salam santun ukhuwah penuh cinta...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar